Det är billigare med second hand-bindor

I helgen har jag varit ute och rest i vårt vackra land och under resans gång var jag tvungen att besöka en offentlig toalett. Väl därinne såg jag en mycket störande sak. Det var inte slut på toapapper eller en gammal tampong som simmade i vattnet. Det var den här lappen som fångade min uppmärksamhet.

Uppenbarligen råder olika trender i landet. I mittendelen är vi väldigt ogenerade, av och på med bindan bara. På gymmet, på krogen och snart i omklädningsrummet på H&M. De i söder har gått steget längre. Varför slänga sin använda binda liksom? Ta en begagnad istället! Det är nämligen det som står ordagrant på lappen som sitter på den där behållaren inne på offentliga toaletter. Den är begagnad men går att återanvända. Ta en bara, var inte blyg! Visserligen är den använd men det är ju billigare med second hand.

Jag vill inte veta hur man gör i norr...

/P


Kommentarer
Postat av: Thessan

Ghaaaaaa grooooose :S

2009-03-29 @ 20:02:43
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy faaan va vidrigt!

2009-03-29 @ 22:25:28
Postat av: Daniel

åååh lovely!



Second ska det va, bara att tvätta, torka.. å så e man ekonomisk å fiffig!

Köpte ny kaliser igår!

2009-03-30 @ 14:09:06
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Felicia Kristine

Haha, fy fan!

2009-03-30 @ 20:53:25
URL: http://feliciakristine.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha det är ju miljövänligt iaf

2009-03-30 @ 23:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0